Новий законопроект про розмитнення авто на іноземній реєстврації вже міг би бути внесений в Раду, але на початку тижня його піддали критиці ряд депутатів.
Голова Комітету ВР з питань податкової і митної політики Ніна Южаніна розповіла autonеws.ua, які концепції закладені ньому, що може змінитися, і на яких умовах можлива амністія для “Єврономерів”.
Амністія “литовців” і нова шкала при розмитненні
За словами Ніни Южаніної, законопроект складається з двох частин. Першою збираються закрити діри в правилах транзиту і тимчасового ввезення, а в другому мова йде про амністію для “Єврономерів” і створенні більш м’яких правил ввезення б/у авто взагалі для всіх.
“Законопроект можна розділити дві частини. Перша – внесення змін до Митного кодексу та в ряд інших законодавств щодо контролю за в’їздом автомобілів в режимі тимчасового ввезення та транзиту. Друга – надання можливостей розмитнити автомобілі тим, хто в’їхав на автомобілі на іноземній реєстрації з порушенням правил митного оформлення.
Але в другій частині пропонувалося зробити не тільки таку акцію щодо автомобілів, які вже в’їхали, а взагалі змінити підхід до акцизної політики. Суть: встановити митні ставки для всіх автомобілів (в тому числі нових), і в залежності від екостандарту поступово зробити нову шкалу без різкого стрибка між ставками податків для автомобілів до 5 років і старше 5 років. Щоб, наприклад, розмитнення для автомобіля 1999 року обходилося не в 14 тис євро, а в 4-5 тис євро.
Нова шкала повинна бути побудована на основі потужності двигуна (в кубічних сантиметрах) і з застосуванням коефіцієнта віку автомобіля”, – повідомила Ніна Южаніна.
Можуть перевірити податкову “історію”
Однак, в Комітеті поки не готові сказати, чи піде законопроект в Раду в такому вигляді. Справа в тому, що деякі нардепи висловилися проти того, що держава повинна йти на поступки тим, хто купив автомобілі з порушенням митних правил. Інші вимагають спочатку довести, що власник “литовця” чистий перед податковою.
“Буквально в понеділок, коли депутати приїхали зі своїх округів, вони надали свої розрахунки щодо того, що пільгове навантаження при ввезенні нових автомобілів і при виробництві автомобілів в рази більше, ніж та пільгове навантаження, яке ми можемо запропонувати для власників автомобілів на “Єврономерах”. І вони не погоджуються з концепцією, що ми повинні робити значні поступки власникам таких авто, а вважають, що, якщо людина дозволила собі купити автомобіль, то вона має можливість сплатити податки.
Також є пропозиції дозволити пільговий режим тільки тим, хто може підтвердити офіційні джерела грошей на покупку цих автомобілів і заплатили з них податки. Тобто, логіка в тому, що ми не можемо надати можливість скористатися пільгою, бо це було б несправедливо по відношенню до тих, хто заплатив податки. Така думка пролунала буквально в понеділок. Тому сказати, що ми вже готові, я не можу.
Я напередодні вважала, що законопроект можна реєструвати, але, знову-таки, в понеділок прозвучали пропозиції про те, що необхідно додатково провести зустрічі і з активістами від цих автомобілістів. Тому що якщо пільговий режим, про який йде мова, їх не задовольнить, то навіщо вносити такий законопроект, який стане 21-м поряд з тими, які теж не вирішують проблему повністю
Вважаю, що проблема вже перезріла і одне з трьох рішень потрібно обов’язково приймати. Тому що дуже важлива і перша частина цього законопроекту, яка дозволяє державі надалі дотримуватися тієї податкової політики щодо автомобілів, яку воно приймає зараз», – каже Ніна Южаніна.
Досвід Молдови: Власники “блях” не збиралися ставити їх на облік
У Комітеті ВР з питань податкової і митної політики говорять, що при підготовці цього законопроекту вивчали досвід країн, які змінили своє ставлення до ринку автомобілів.
“Яскравий приклад – республіка Молдова, де зараз проводять акцію по розмитненню автомобілів і звідки можуть нам надати статистику, хто скористався нормою, а хто ні. Якщо коротко, то після того, як в Молдові їм дали можливість пільгово розмитнити і поставити на облік авто на іноземній реєстрації, цією нормою поки скористалися до 30% з великої кількості власників таких авто
Акція в Молдові закінчується вже в листопаді, хоча тривала з січня. Виходить, що в основному автомобілісти, які купили такі автомобілі, і не збиралися ставити їх на облік. Швидше за все, їх або продали, або розібрали на запчастини. Незважаючи на низькі ставки податків, норма не виконала своє завдання.
Тому, може, і правильно кажуть депутати, що потрібно ще раз зустрітися з активістами. Тут головне – не прийняти закон, яким ми не вирішимо проблему. Всі три варіанти у нас готові. Як тільки буде розуміння, що, хоча б один з них або їх комбінація вирішує проблему, потрібно буде приймати”, – підсумувала Ніна Южаніна.
“Ми не можемо не стимулювати ввезення нових авто”
До слова, в Комітеті назвали маніпулятивними висловлювання власників «блях» про м’якість митних нрм у країнах ЄС.
“Ми не можемо не стимулювати ввезення новіших автомобілів, тим самим захищаючи нашу екологію. Просто у нас, коли говорять, що, мовляв, в інших країнах б/в автомобілі доступніші в покупці і розмитненні, кажуть тільки про те, що вигідно говорити. Наприклад, там де встановлена нульова ставка по акцизному податку – Естонія, Литва, – активісти замовчують про інші платежі, встановлені в цих країнах за використання старих автомобілів”, – сказала Ніна Южаніна.